Karrier Portál banner

örökbefogadási referens - Örökbefogadási és Nőpolitikai Főosztály

Főbb feladatok

  • Országos örökbefogadást elősegítő szerv feladatainak ellátása;
  • Gyermekeink Védelmében Rendszer Örökbefogadási Alrendszerének használata, a rendszer fejlesztési feladataiban, hibás működéssel kapcsolatos munkákban való részvétel;
  • A hazai, vármegyék közötti örökbefogadások közvetítése, koordinálása, az örökbefogadási eljárások elősegítése;
  • A gyermekek nyílt (hazai) örökbefogadását elősegítő non profit szervezetek működésének ellenőrzésében való együttműködés, a szervezetekhez tartozó új és módosított működési engedélyek kiadása;
  • Az egyedül örökbefogadni szándékozó személy örökbefogadásra való alkalmasságának gyámhatósági megállapításához szükséges hozzájárulás előkészítése;
  • Örökbefogadással kapcsolatos jelentések, statisztikák készítése a hazai örökbefogadások helyzetéről, gyakorlatáról;
  • Az egységes jogalkalmazás segítése, szakmai iránymutatások előkészítése;
  • A kormányhivatalok és a területi gyermekvédelmi szakszolgálatok örökbefogadást érintő szakmai irányításában, felügyeletével kapcsolatos feladatok ellátásában való részvétel;
  • Az örökbefogadásra felkészítő tanfolyam lebonyolításának és finanszírozásának ellenőrzése;
  • Ügyféli levelek kezelése, panaszok kivizsgálása.

Elvárások

  • egyetem vagy főiskolai szintű jogi/államigazgatási/szociális diploma;
  • legalább 3 éves tapasztalat a gyámhatósági szakterületen és/vagy területi gyermekvédelmi szakszolgálatnál;
  • Microsoft Office (Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Internet és levelezési rendszer) alkalmazások felhasználói szintű ismerete;
  • Magyar állampolgárság, cselekvőképesség, büntetlen előélet.

Munkakör betöltése során előnyt jelent

  • jogász végzettség;
  • közigazgatási szakvizsga;
  • örökbefogadás területén szerzett tapasztalat;
  • angol nyelvtudás;
  • Gyermekeink Védelmében Informatikai rendszer ismerete

Illetmény és juttatások

  • A jogállásra, az illetmény megállapítására és a juttatásokra a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény rendelkezései az irányadók.

Ami a pályázathoz szükséges

  • fényképes önéletrajz;
  • motivációs levél

Állás adatai

Állás azonosító: 1186
Pozíció pontos megnevezés: örökbefogadási referens
Államtitkárság: Családokért Felelős Államtitkárság
Munkakör szint: Állás
Munkavégzés helye: Budapest V. kerület
Tevékenység: Család
Jogviszony típusa: Határozatlan idejű
Jelentkezési határidő: 2024.11.07.
Ossza meg vagy mentse el a kedvencei közé ezt az állást: örökbefogadási referens